piątek, 19 sierpnia 2016

"Wszystko jest takie kruche..."

źródło:pinger
Ten wpis miał być inny. Pamiętnikowy. Zwykły skrót minionych tygodni...
Ale nie będzie.
Dziś w TV kolejne złe wiadomości.
Umarło dziecko. Zwykły spacer mamy i zaledwie dwumiesięcznej dziewczynki skończył się tragedią.
I choć tak okropnie chciałam by ta historia skończyła się pomyślnie, tak się nie stało. Odeszło jedno, malutkie serduszko, pozostawiając tu na ziemi zrozpaczoną rodzinę.
Weszłam na internet. Na jednym z portali informacyjnych inna wiadomość. W USA rodzice katowali córkę. Zapytana przez przybyłych policjantów o imię, dziewczynka odpowiada: Idiotka.
Tak zwracali się do niej rodzice.
Dwie małe dziewczynki, dwie różnie, skrajne historie i tragedie.
I jedna, wielka niesprawiedliwość. I choć nie chce, na słowa cisną mi się pytania:
Dlaczego Bóg tak nierówno rozdaje?
Dlaczego rodzice, którzy mają dziecko, kochają, dbają, zostają go pozbawieni?
Dlaczego osoby, które mają niebywałe szczęście, by móc je wychować, tak bardzo je krzywdzą?
Czym była winna mała, czteroletnia dziewczynka?
Czy to ona się pchała na ten dziwny świat, czy ktoś powołał ją do tego życia?
I czemu my tak bardzo nie doceniamy czegoś, co za chwilę możemy utracić?

Zatrzymajmy się na chwilę. I zastanówmy. Czy problemy z jakimi się borykamy to problemy?
Czy czasem nie szukamy ich na siłę?
Czy nie zaniedbujemy tego co najważniejsze, na rzecz bezsensownych kłótni, pędem za karierą, pieniędzmi?
Czy to o co zabiegamy to faktycznie jest tym co najważniejsze?
Nic nie jest ważniejsze od Nas samych i istnień wokół.
Wszystko inne jest nieważne.
Tak szybko zapominamy o tym co najważniejsze.
Tak bardzo trwonimy czas, odkładając wszystko na potem.
Potem jest niepewne.
Ważne jest to co dziś.
Bo jutra może nie być.
I szkoda, że właśnie takie tragedie, jak ta w Giżycach, uświadamia nam takie rzeczy...
Zatrzymaj się na chwilę.
Pobądź z tymi najważniejszymi.
Znajdź więcej czasu dla bliskich, podziękuj Bogu, że je masz. Nie każdy ma to szczęście
Zrób to o czym tak bardzo marzysz.
Zapomnij na chwilę o problemach i żyj.
Wszystko jest takie kruche...
I życie takie krótkie.
Czy nie szkoda go marnować?


16 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Ni ma co płakać. Ciesz się Alusiem :***

      Usuń
  2. W takich chwilach zastanawiam się czym są moje problemy w porównaniu z problemami innych ludzi...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każde problemy, to czyjeś problemy. Nie można się targować... Z tym, że ja czasem widze, że tak wiele osób szuka je sobie na siłę... Nawet ja sama, zawsze znajdę powód do narzekania... To takie marnowanie...

      Usuń
  3. A ja nie czytam takich wiadomości, staram się omijać wszystkie złe, ale teraz chyba tylko takie się sprzedają, bo o dobrych rzeczach jest mało.

    Cieszę się swoją rodzinką, probuję wycisnąć czas jak cytrynę, do ostatniej kropli. Zaraz jadę po swoje dziewczynki, później zakupy i zabawa na podwórku aż sie zrobi ciemno;) a dwa dni całe dla siebie nawzajem przed nami;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cudownego weekendu!
      Ja od czasu kryzysu na Ukrainie do minimum ograniczam wiadomości (zwłaszcza polityczne) ale czasem się nie da, nie da się także nie wiedzieć co dzieje się na świecie, bo to przecież ważne. Ale masz rację...teraz TYLKO takie wiadomości są dodawane, tych pozytywów mało. Lubię oglądać ekspres na TTV bo tam czasem coś ciekawego, pozytywnego, a nawet zabawnego powiedzą. Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Aż nie wiem co napisać.Płakać się chce..

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam o tej tragedii dwumiesięcznej dziewczynki . Jechałam do pracy a w radio takie wiadomości . Słuchałam i płakałam . Łzy same napływały do oczu ...

    A potem pomyslałam ile razy ja przekroczyłam prędkość ? Ile razy nie zwolniłam przed pasami ... W tym pędzie zapominamy o tym , ze czasem warto zwolnić . Nie warto - po prostu trzeba !

    Czasem zadaje te same pytania co Ty . I nie znajduje odpowiedzi ...

    Bardzo dojrzały ten Twój wpis ...
    Zwilnijmy ... życie jest tylko jedno ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, życie jest jedno i trzeba je doceniać

      Usuń
  6. Straszne to i okropne. I takie niesprawiedliwe :(
    Nie chcę sobie wyobrażać ogromy cierpienia rodziców, którzy stracili swoją córeczkę. Nie chcę sobie wyobrażać tragedii, jaką przeżywa ta Malutka, którą los obdarzył takimi "rodzicami".

    Co do reszty, to oczywiście wszystko racja. Czasy są takie jakie są. Pewnych rzeczy już nie przeskoczymy, możemy tylko starać się zachować mimo wszystko właściwą hierarchię.
    Trzymaj się Kochana Noelko :*

    OdpowiedzUsuń
  7. :-* właśnie tak ostatnio żyję. Przestało mnie męczyć, że nie mam czasu na nicnierobienie. Jest dobrze, oby nie zapeszyć... dobrze piszesz, o ważnych sprawach. Przytulam mocno.

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam o tej dziewczynce, która myślała, ze na imię jej Idiotka...
    Odkąd mam moje Potworki, to po prostu nie moge czytać takich wiadomości. Mam ochotę zamknąć sie z dziećmi w domu, najlepiej w piwnicy i nie wychodzić. :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :(
      Najważniejsze umieć cieszyć się każdą chwilą i kochać :*

      Usuń