niedziela, 26 maja 2013

Jedenaście lat wstecz...

 26.5.2002
Pamiętam.
Wszystko tak dokładnie.
Nie ważne, że minęło już jedenaście lat...
Pamiętam jak na środku kościoła musiałam powiedzieć wiersz, a mikrofon odmówił posłuszeństwa.
Musiała mi pani katechetka pośpieszyć z pomocą...
A potem z moich ust popłynęły słowa wiersza:

"W tej kruszyneczce białego chleba, zamieszkasz Jezu z nami dziś.
I dasz swym dzieciom wszystko co trzeba, abyśmy dobrze umieli żyć..."

Pamiętam, że w tym dniu padał deszcz.
Majowy i ciepły.
I że mimo tego dzień był pogody i uroczysty.
I że ze stresu nie mogłam usiedzieć na wózku przez mszę.
I jak skrzywiłam się, gdy poczułam wraz z opłatkiem gorycz wina.
Po cichu powiedziałam do pani katechetki, że mi nie smakuje. :))
Pamiętam trzyletnią wówczas Olę ganiającą po domu. Tak się cieszyła. Rozrabiara mała z niej była i wszędzie było jej pełno.
Jutro to ona obchodzi już chyba szóstą rocznicę...
Pamiętam te sukienkę, którą założyli mi w domu. Prezent od Justyny, mojej najstarszej siostry.
Bielutka, delikatna. Taka milutka w dotyku.

Trzydziestu pięcioro gości, piękne prezenty, obrazek święty i dar jakim była przyjęta w tym dniu komunia. 
.
Tak. Pamiętam cały ten dzień.
Bo najpiękniejszych dni w życiu się nie zapomina...
:)

14 komentarzy:

  1. Fajne zdjęcia, pamiątka na całe życie:)) Miałam bardzo podobną albę, tylko zamiast niebieskiego paseczka to złoty:)) Pozdrowionka:**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas chłopcy mieli złoty. Pani katechetka tłumaczyła to tak, że Maryja miała niebieską szatę. Zaś Józef zajmował się rzeźbieniem z drewna. A drewno jest pomarańczowe.
      Czy jakos tak. xD

      Usuń
  2. O Matko jakim Ty byłaś ślicznym Dzieckiem ! Cudne zdjęcia . I Ola taka mała :-) Jak Igorek wręcz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No. Prawda. Byłam ślicznym dzieckiem i aż żal że mi to nie zostało :DDDD
      A Ola była niewiele starsza od Igutka. No niesamowite :))

      Usuń
  3. Ja swojej komunii tak dobrze juz nie pamietam.Jakies migawki zostaly mi w glowie,ale to bylo 28 lat temu:)Sliczne zdjecia,wspaniala pamiatka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację! Znakomita pamiątka! Za rok jeśli się uda, to pokaże nagranie, gdy mówiłam wierszyk, bo trzeba w końcu zgrać te vhs na dvd :D

      Usuń
  4. pamiętam jakieś urywki z tej biby... :P hehe
    a tak na serio to pamietam ten twoj wierszyk...
    swojego nie pamietam bo to bylo 20 lat temu... buuu

    Ruda sis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pamiętasz? Wierszyka? Ej no weź! :D

      Usuń
  5. Pięknie to opisałaś! No i przyłączam się się do pozostałych opinii- urocza z Ciebie dziewczynka!

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajnie byłooooo.....Kasiek.

    OdpowiedzUsuń